fredag 11. januar 2008

Afrodress fra Ej Sikkelej



Jeg er stadig på utkikk etter barneklær. Begynner å få en viss peiling på merker og nettsider. Med en heller slunken lommebok etter jul, navigerer jeg meg frem i vrimmelen av nettsider til jeg finner det billigste produktet. Jeg er for det meste på norske og danske nettsider. Men det finnes mange gode svenske sider. Synes det er trist at grensen for å kjøpe klær fra utlandet er på kun 200 kr. Alt over det må fortolles. Men det finnes noen som sender varene som vanlig post eller som gave, slik at man kan unngå toll. Det må man høre med leverandøren om på forhånd. Dersom man kjøper varer for under 200 kr fra utlandet er det lurt å minne leverandør på at de ikke skal legge til fraktpris på summen.

Fikk bestilt en rosa Afro heldress fra Ej Sikke lej til minstejenta i går. Bestilte den på www.filabel.dk. Den kostet 149 NOK. Slipper dermed å betale toll. Frakt kommer på ca 60 NOK. Dermed kommer jeg billigere unna med å bestille fra Danmark enn om jeg ville kjøpt den fra en norsk nettside. De norske nettsidene er også tregere med å legge varene ut for salg enn de danske.

Ingen kommentarer: